Handlowanie w naszym kraju

W Polsce jest wiele przedsiębiorstw, które zajmują się handlem. Handlem zarówno detalicznym, jak również hurtowym. Są przedsiębiorstwa, które handlują zarówno z podmiotami na terenie kraju, jak również z podmiotami zagranicznymi. Polski handel konsekwentnie się rozwija. Tutaj warto wspomnieć o e-handlu. Ta branża cały czas dynamicznie się rozwija i utrzymuje tendencję wzrostową.

Jeśli chodzi o Polski handel to trzeba wspomnieć, że wiele firm operujących w segmencie e-commerce odnotowało, i nadal odnotowuje, wzrost gospodarczy. Przekładem takiego zjawiska jest Grupa Empik Media & Fashion. Przychody tej firmy w pierwszym półroczu 2013 roku wyniosły 1,478 miliardów złotych. A to postęp w porównaniu z poprzednim rokiem. I tendencja ta się utrzymuje. Bardzo dobre wyniki grupa osiągnęła w sferze e-commerce. Sklepy internetowe składające się na segment e-commerce grupy to empik.com, gandalf.com.pl, smyk.com, empikfoto.pl, empiktravel.pl. One zanotowały dużą liczbę przychodów ze sprzedaży.

Polski handel stale się rozwija.

W dużej mierze chodzi tutaj o e-handel. Liczba podmiotów gospodarczych działających w segmencie e-commerce rośnie. I coraz więcej osób decyduje się na transakcje za pomocą internetu. Księgarnie mogą z łatwością sprzedawać e-booki poprzez sieć. Płatność również może być z łatwością dokonywana poprzez sieć.

Chociaż Polski handel w sieci się generalnie rozwija to trzeba tutaj wspomnieć o paru rzeczach. W niektórych przypadkach termin realizacji zamówienia bywa długi, a także niezgodność oferty prezentowanej na stronie internetowej ze stanem faktycznym. Jeśli chodzi o problem pierwszy – były przypadki klientów, którzy na przesyłkę czekali dwa tygodnie, a nawet miesiąc. Takie coś jest frustrujące dla klienta i podważa wiarygodność sprzedawcy. Jeśli zaś chodzi o niezgodność stanu faktycznego z prezentowanym – cóż, na witrynie jedno, a w magazynie drugie. Również źródło nieporozumień i minus dla sprzedawcy.

Polski handel coraz częściej przenosi się do internetu.

Bywa, że nawet żywność jest kupowana poprzez sieć. Coraz więcej sklepów oferuje sprzedaż żywności poprzez internet. Szacuje się, że liczba e-sklepów spożywczych będzie rosnąć. A jego wartość ma przekroczyć półtora miliarda PLN rocznie.

Polski handel generalnie dobrze się trzyma. Chodzi tu zarówno o handel online, jak również handel offline, czyli tradycyjny. Fakt, że coraz więcej firm działa w internecie wynika z postępu, jaki dokonuje się na świecie. W krajach rozwiniętych wiele transakcji dokonuje się za pośrednictwem internetu. A fakt, że polski handel coraz częściej przenosi się do sieci to dobre zjawisko. Zwłaszcza, że dzięki temu może stać się handlem globalnym. Firma, która działa w sieci może z łatwością świadczyć usługi dla firm z całego świata. Może zaprezentować swoją ofertę na stronie internetowej i nawet dokonywać płatności poprzez internet. Reszta zależy od profesjonalizmu firmy. Jeśli firma jest profesjonalna i sprawnie korzysta z sieci internet, to może ją czekać świetlana przyszłość.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *