Gadżety reklamowe – pendrivy i power banki

Rozwój, ale też utrzymanie pozycji własnej firmy, a także budowanie jej pozytywnego wizerunku, wymagają podejmowania różnego rodzaju działań. Oczywiście w tym wypadku sprawdza się powiedzenie, że reklama dźwignią handlu. Jednak coraz częściej ulotki czy spoty telewizyjne są omijane przez odbiorców. Dlatego obecnie warto postawić na coś nowego, na przykład gadżety związane z elektroniką.

Gadżety reklamowe i ich wysoka skuteczność

W promocji swojej marki pomóc mogą odpowiednie przedmioty, które staną się przenośną reklamą. Warto, by były to rzeczy użytkowe (praktyczne), a jeszcze lepiej związane elektroniką, bo przyciągną wtedy uwagę osób, do których są kierowane. Warto jednak na początku zaznaczyć, że na gadżetach reklamowych zawrzeć można nazwę, logo czy hasło przewodnie firmy. Kiedy mają większe rozmiary, można też na nich umieścić wybrane dane kontaktowe (adres, e-mail, telefon, itd.). Sprawia to, że informacje o firmie są dobrze widoczne, łatwo dostępne i szybko się rozprzestrzeniają. Do kolejnych zalet gadżetów reklamowych można zaś zaliczyć to, że:
– pozwalają ludziom na zapoznanie się z daną firmą,
– zwiększają rozpoznawalność marki,
– pomagają w budowaniu pozytywnego wizerunku marki (bo rodzaje się je najczęściej jako darmowe, użyteczne upominki),
– często stają się początkiem długoterminowej współpracy (bo obdarowywani ludzie chcąc odwdzięczyć się za prezent zaczynają korzystać z usług firmy).
Widać więc, że są one bardzo dobrym sposobem na rozwój marki i posiadają wymierne korzyści związane z jej reklamą.

Elektronika reklamowa jako promocja firmy

Upominki biznesowe (dla klientów oraz kontrahentów), służyć mają budowaniu więzi i pozytywnych relacji. Do tego ich celem „ukrytym” staje się pośrednie wpływanie na przyszłe decyzje biznesowe partnerów i na decyzje zakupowe klientów. Liczy się tu na regułę wzajemności: im więcej daje się od siebie, tym mocniej obdarowywani chcą się odwdzięczyć. W związku z tym, wręczanie gadżetów takich jak pendrivy i power banki jest bardzo dobrym pomysłem, ponieważ są to prezenty na tyle cenne, że na pewno wywołają pozytywne reakcje. Wręczenie komuś gadżetu z kategorii elektroniki reklamowej daje bardzo duże prawdopodobieństwo uaktywnia reguły wzajemności. Co więcej, wręczanie tego typu gadżetów jest również bardzo skutecznym sposobem na wyrażanie wdzięczności, przy jednoczesnym sprawieniu, że zostanie się zapamiętanym (i zaistnieje na rynku).

Dwa najpopularniejsze reklamowe gadżety elektroniczne to:
1. Power banki, czyli sprzęty działające jako bezprzewodowa ładowarka dla elektroniki zasilanej z portów USB (np. dla smartfona). Najpierw ładuje się je podłączając do komputera, a następnie ładuje nimi urządzenia mobilne. Są one nowoczesne i bardzo, dlatego te z reklamą konkretnej firmy na pewno wzbudzą w użytkownikach pozytywne uczucia względem marki.
2. Pendrivy, przydatne do zapisywania zdjęć, dokumentów i innych plików (zarówno w domu, jak i w pracy). Codzienna styczność z reklamową pamięcią USB sprawi, że logo znajdującej się na niej firmy na pewno zapadnie w pamięć, a u klienta wytworzy się silna świadomość marki.

Za cenne wskazówki dziękujemy portalowi Bewu.pl

Handlowanie w naszym kraju

W Polsce jest wiele przedsiębiorstw, które zajmują się handlem. Handlem zarówno detalicznym, jak również hurtowym. Są przedsiębiorstwa, które handlują zarówno z podmiotami na terenie kraju, jak również z podmiotami zagranicznymi. Polski handel konsekwentnie się rozwija. Tutaj warto wspomnieć o e-handlu. Ta branża cały czas dynamicznie się rozwija i utrzymuje tendencję wzrostową.

Jeśli chodzi o Polski handel to trzeba wspomnieć, że wiele firm operujących w segmencie e-commerce odnotowało, i nadal odnotowuje, wzrost gospodarczy. Przekładem takiego zjawiska jest Grupa Empik Media & Fashion. Przychody tej firmy w pierwszym półroczu 2013 roku wyniosły 1,478 miliardów złotych. A to postęp w porównaniu z poprzednim rokiem. I tendencja ta się utrzymuje. Bardzo dobre wyniki grupa osiągnęła w sferze e-commerce. Sklepy internetowe składające się na segment e-commerce grupy to empik.com, gandalf.com.pl, smyk.com, empikfoto.pl, empiktravel.pl. One zanotowały dużą liczbę przychodów ze sprzedaży.

Polski handel stale się rozwija.

W dużej mierze chodzi tutaj o e-handel. Liczba podmiotów gospodarczych działających w segmencie e-commerce rośnie. I coraz więcej osób decyduje się na transakcje za pomocą internetu. Księgarnie mogą z łatwością sprzedawać e-booki poprzez sieć. Płatność również może być z łatwością dokonywana poprzez sieć.

Chociaż Polski handel w sieci się generalnie rozwija to trzeba tutaj wspomnieć o paru rzeczach. W niektórych przypadkach termin realizacji zamówienia bywa długi, a także niezgodność oferty prezentowanej na stronie internetowej ze stanem faktycznym. Jeśli chodzi o problem pierwszy – były przypadki klientów, którzy na przesyłkę czekali dwa tygodnie, a nawet miesiąc. Takie coś jest frustrujące dla klienta i podważa wiarygodność sprzedawcy. Jeśli zaś chodzi o niezgodność stanu faktycznego z prezentowanym – cóż, na witrynie jedno, a w magazynie drugie. Również źródło nieporozumień i minus dla sprzedawcy.

Polski handel coraz częściej przenosi się do internetu.

Bywa, że nawet żywność jest kupowana poprzez sieć. Coraz więcej sklepów oferuje sprzedaż żywności poprzez internet. Szacuje się, że liczba e-sklepów spożywczych będzie rosnąć. A jego wartość ma przekroczyć półtora miliarda PLN rocznie.

Polski handel generalnie dobrze się trzyma. Chodzi tu zarówno o handel online, jak również handel offline, czyli tradycyjny. Fakt, że coraz więcej firm działa w internecie wynika z postępu, jaki dokonuje się na świecie. W krajach rozwiniętych wiele transakcji dokonuje się za pośrednictwem internetu. A fakt, że polski handel coraz częściej przenosi się do sieci to dobre zjawisko. Zwłaszcza, że dzięki temu może stać się handlem globalnym. Firma, która działa w sieci może z łatwością świadczyć usługi dla firm z całego świata. Może zaprezentować swoją ofertę na stronie internetowej i nawet dokonywać płatności poprzez internet. Reszta zależy od profesjonalizmu firmy. Jeśli firma jest profesjonalna i sprawnie korzysta z sieci internet, to może ją czekać świetlana przyszłość.

Zakładamy firmę u siebie

Coraz więcej osób w Polsce decyduje się na założenie własnej działalności gospodarczej. Jest to zjawisko wręcz pożądane. Ponieważ mamy od lat gospodarkę wolnorynkową wskazane jest, aby to obywatele brali los w swoje ręce. Prowadzenie firmy w Polsce to coś czego już podjęło się wiele osób. Założenie własnej działalności gospodarczej może być źródłem niemałej satysfakcji, ale wiąże się też z pewnym ryzykiem. A jakie wyzwania stoją przed kimś kto zdecyduje się na prowadzenie firmy w Polsce. Gdzie się musi rozliczać, rejestrować i czego może oczekiwać.

Polskie społeczeństwo generalnie jest kreatywne i przedsiębiorcze. A to plus.

Choć ktoś kto decyduje się na prowadzenie firmy w Polsce musi liczyć się z pewnymi rzeczami. Pewnym problemem są u nas przepisy. Ciągle się zmieniają i są generalnie mało czytelne. Dobrze mieć wśród znajomych kogoś, kto się orientuje w przepisach. I nie należy kierować się zasadą robiłem tak kilka lat temu i było dobrze. Jeśli decydujesz się na prowadzenie firmy w Polsce musisz zawsze przed założeniem nowej zapoznać się z przepisami. To nic, że prowadziłeś firmę kiedyś tam i było tak, jak robiłeś. Teraz będzie inaczej. Na pewno.

Na jakie jeszcze przeszkody może natrafić ktoś, kto decyduje się na prowadzenie firmy w Polsce. Należy tutaj wspomnieć o naszym systemie podatkowym. Wprawdzie jest on upraszczana. Ale jeszcze daleko mu do ideału. Skomplikowany i mało efektywne. To jego główne mankamenty i przeszkody. Niestety, jeśli chodzi o procedury podatkowe i stabilność prawa Polska zajmuje miejsce 113 na 189 krajów.

Kolejne utrudnienie to biurokracja.

Niestety, jest ona duża. Średnio licząc, aby założyć firmę trzeba w ciągu 30 dni zmierzyć się aż z czterema procedurami. A poza tym wymagany jest spory wkład własny. Niestety, nie najłatwiej w Polsce założyć firmę.

Ale dla osób, które decydują się na prowadzenie firmy w Polsce dobra wiadomość. Branża e-commerce sprawnie się rozwija. Liczba e-sklepów stale rośnie. Transakcje w necie osiągają wartości rzędu miliardów złotówek. A coraz więcej ludzi i firm decyduje się na dokonywanie transakcji poprzez internet. A jeśli założymy e-sklep to będziemy mogli handlować z całym światem. Będziemy mogli sprzedawać towary i usługi zarówno w Polsce, jak również w Wielkiej Brytanii, Ameryce i wielu innych państwach.

Wprawdzie prowadzenie firmy w Polsce nie jest zajęciem łatwym, ale są branże, które dobrze prosperują

. Mimo trudności natury formalno-prawnej, niejasności przepisów oraz innych utrudnień można się przebić i zaistnieć. Nie wszyscy są zatem skazani na pracę na etacie. Wprawdzie praca na etacie też ma swoje zalety. Jak kto woli. Ale ktoś musi te miejsca pracy tworzyć. Branża e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. I nic nie wskazuje na zatrzymanie tendencji wzrostowej.

Ponadto prowadzenie firmy w Polsce może być źródłem niemałej satysfakcji. Mamy własną firmę i sami sobie jesteśmy szefem. To my decydujemy o kierunku jej rozwoju i podziwiamy, jak nasze dzieło rośnie z niczego. Ponadto mamy okazję świadczyć usługi w zakresie czegoś, co nas interesuje.

Nowoczesne funkcjonalności sklepów internetowych.

Czasy, kiedy handel kwitnął na bazarach i straganach już powoli przechodzą do przysłowiowego lamusa. Stały dostęp do Internetu dla większości mieszkańców Polski oraz malejące ceny takiego dostępu sprawiły, że staliśmy się nowoczesnym społeczeństwem oczekującym równie nowoczesnych rozwiązań technologicznych ułatwiających Nam codzienne życie. Dlatego dzisiaj w pełni rozkwita handel internetowy, czyli tak zwany z języka angielskiego rynek e-commerce.

To naturalne, że w dobie wszechobecnego Internetu powoli przenosi się tam coraz więcej dziedzin Naszego codziennego życia.

Kiedy w Polsce powstawały pierwsze firmy oferujące handel internetowy na zachodzie kupowanie przez globalną sieć stawało się praktycznie codziennością. Oczywiście musiały upłynąć lata zanim powstały możliwości techniczne rozwiązania wszelkich problemów i niedogodności, ale dzisiaj wszystko w tej kwestii wydaje się być już idealne. Dlatego koniunktura na sprzedaż przez Internet jest dzisiaj nadzwyczaj sprzyjająca. Co za tym idzie w sieci funkcjonują dziesiątki tysięcy sklepów oferujących praktycznie każdy produkt, jaki konsument chciałby zakupić. Sklepy internetowe, podobnie jak te tradycyjne, konkurują ze sobą oczywiście cenowo. Ale tak jak w przypadku tradycyjnych sklepów można konkurować wyglądem sklepu czy jakością obsługi tak samo w Internecie konkuruje się wyglądem strony sklepu internetowego czy jego funkcjonalnościami. Handel internetowy wydaje się być prosty i dla każdego, w rzeczywistości jednak nie wszystko jest takie łatwe.

Stworzenie dobrego, ładnego i funkcjonalnego sklepu internetowego wiąże się z poniesieniem całkiem nie małych kosztów. Najłatwiej mają te firmy, które wyrobiły sobie renomę w handlu realnych. Wielkie sieci elektromarketów mogą pozwolić sobie na to, żeby handel internetowy w ich wykonaniu był na jak najwyższym poziomie. Małe firmy, które chcą sprzedawać w sieci nie mogą sobie pozwolić na kolosalne inwestycje w stworzenie sklepu. Ale ważniejsze od tego ile firma wyda na stworzenie sklepu w sieci jest to jak przejrzysty i funkcjonalny będzie on dla konsumenta.

Sklep internetowy powinien charakteryzować się prostotą w obsłudze

Na pewno nie obejdzie się bez dobrej wyszukiwarki przeglądającej szybko asortyment oferowany na stronie. Koniecznością są odpowiednie filtry ułatwiające znajdywanie interesującego konsumenta produktu czy usługi. Wyszukiwanie na stronie to jedna z najważniejszych funkcjonalności serwisów internetowych. Jeśli handel internetowy ma przynosić firmie zyski to strona musi w łatwy a co najważniejsze szybki sposób pokazać to, czego dokładnie poszukuje konsument. Do tego najlepiej, jeśli na stronie sklepu do wyszukanego produktu pojawi się od razu kilka propozycji podobnych.

Handel internetowy polega też na transakcjach crossowych i up-sellingu. Zatem dobry sklep internetowy powinien pokazywać zarówno podobne do wyszukiwanych produkty jak i substytuty oraz produkty, które koniecznie trzeba posiadać jako dodatkowe do tych, o których zakupie myśleliśmy. Jeśli do tego na kolejne produkty zaoferujemy konsumentowi konkretny program rabatowy to nasze szanse na znaczące zwiększenie sprzedaży wzrośnie. Wszystko opierać się będzie jednak na tym, czy klient łatwo i szybko w sklepie internetowym znajdzie właśnie to czego tak naprawdę szukał.

Pomiędzy firmą a klientem

Rozwój internetu poszerzył nasze granice. Dzięki niemu możliwa stała się komunikacja i przesyłanie danych na duże odległości. Możliwe jest nawet komunikowanie się z kimś na drugim końcu świata. Z dobrodziejstw internetu korzysta wiele firm. Firmy zakładają swoją stronę internetową w internecie. A na niej widać ofertę firmy, towary, ceny oraz dane kontaktowe. Można nawet złożyć zamówienie w takiej firmie. A niekiedy firma sama stara się dotrzeć do klienta.

Kiedy mówimy o nowoczesnym biznesie warto tutaj wspomnieć o relacji o nazwie Business to Customer, w skrócie B2C. Chodzi tutaj o, jak sama nazwa wskazuje, relację firma klient. W tej formie biznesu wykorzystuje się najnowsze zdobycze elektroniki, w tym internet, do prowadzenia różnych działań handlowo-biznesowych.

W B2C istotnym elementem jest pozyskiwanie nowych klientów, utrzymywanie pozytywnych relacji z dotychczasowymi klientami oraz sprzedaż. W tym miejscu warto wspomnieć, że podtrzymywanie pozytywnych relacji z dotychczasowymi klientami jest bardzo korzystne dla przedsiębiorstwa. Według niektórych szacunków nawet pięciokrotnie tańsze niż pozyskiwanie nowego klienta.

Relacja B2C jest dosyć często spotykana w różnego rodzaju firmach.

Stosowana przez różne firmy produkcyjne, usługowe oraz generalnie zajmujące się sprzedażą. Nie sposób wszystkich wymienić. Oczywiście jeżeli chcemy skutecznie realizować pewne zadania – pozyskiwanie klienta oraz utrzymywać z nim dobre stosunki musimy się do tego w odpowiedni sposób przygotować. Wymaga to pewnych działań z naszej strony. Powinniśmy utworzyć punkt sprzedaży i obsługi klienta w internecie. Poza tym nasza strona powinna przyciągać. Aby móc skutecznie realizować zadania z zakresu B2C musimy stworzyć stronę internetową, która będzie miała atrakcyjny i przejrzysty layout. Strona ma być przyjemna w odbiorze i czytelna. Wszystkie ważne informacje powinny być podane w przyjemnej formie. A interfejs na naszej stronie powinien być ławy w obsłudze.

Aby móc w sposób efektywny realizować zadania B2C powstało nawet specjalne oprogramowanie, które usprawnia te procesy. Programy te pozwalają na przedstawianie katalogu zawierającego ofertę przedsiębiorstwa. Katalog to ważna część. Zawiera ona ofertę firmy. Warto tutaj zadbać o formę katalogu. Tak, aby zachęcał on do kupna. Opisy towarów powinny być rzetelne, zgodne z prawdą. Całość powinna zostać wykonana w sposób profesjonalny.

Stworzono nawet specjalne portale B2C. Co więcej, te portale umożliwiają realizację transakcji za pośrednictwem internetu. To może być spore udogodnienie. Szczególnie w początkach naszej działalności gospodarczej. Kiedy jeszcze nie możemy sobie pozwolić na zatrudnienie specjalistów od projektowania stron internetowych, specjalistów SEO oraz innych.

A gdzie B2C może znaleźć swoje zastosowanie?

Zacznijmy od stworzenia strony internetowej naszego przedsiębiorstwa, która będzie prosta w obsłudze i przyjemna. Kolejny aspekt to wielofunkcyjne systemy transakcji internetowych oraz giełdy elektroniczne.