Co to jest pozycjonowanie? Pojęcie pozycjonowania rynkowego w ujęciu marketingowym odnosi się do miejsca, jakie dana marka lub produkt zajmuje w umysłach konsumentów w stosunku do konkurencji.
Co to pozycjonowanie?
Jeśli mówimy o pozycjonowaniu stron internetowych, to definicja ta jest zmodyfikowana pod względem merytorycznym, ale znaczenie jest takie samo: jest to miejsce, jakie dana strona internetowa zajmuje w wyszukiwarkach w stosunku do swojej konkurencji. Tak więc pozycjonowanie w wyszukiwarkach, optymalizacja dla wyszukiwarek, lub SEO (Search Engine Optimization), to zbiór działań, które mają na celu poprawę pozycji strony internetowej na liście wyników Google, Bing lub innych wyszukiwarek internetowych.
Dlaczego pozycjonowanie stron jest tak ważne?
Najważniejszym powodem, dla którego potrzebujesz pozycjonowania stron, jest to, że dzięki niemu Twoja strona staje się bardziej użyteczna zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek. Wyszukiwarki nadal nie widzą strony internetowej w taki sposób, w jaki widzi ją człowiek. SEO jest konieczne, aby pomóc wyszukiwarkom zrozumieć, o czym jest każda strona i czy jest ona przydatna dla użytkowników.
Co to jest pozycjonowanie i jaki jest jego cel? Głównym celem pozycjonowania stron jest znalezienie się na szczycie listy wyników Google. Oznacza to, że Google patrzy na jakość Twojej strony i umieszcza ją na najlepszej pozycji, czyli na miejscu na pierwszej stronie wyników wyszukiwania użytkownika. W ten sposób uzyskasz więcej użytkowników odwiedzających Twoją stronę internetową, a jeśli uzyskasz więcej wizyt, będziesz miał znacznie większe prawdopodobieństwo, że niektóre z nich przekształcą się w zakup jednego z Twoich produktów lub w wynajęcie jednej z Twoich usług.
Jest to główny powód, dla którego musisz zdecydować się na pozycjonowanie swojej strony internetowej. Są jednak inne powody, dla których warto przeprowadzić strategię SEO, która przynosi korzyści zarówno Twojej firmie, jak i stronie internetowej – chcesz je poznać?
- Większość użytkowników wyszukiwarki klika w jeden z pierwszych pięciu wyników wyszukiwania. Stąd tak ważne jest, aby być jak najwyżej na tej pierwszej stronie wyników.
- Z SEO uzyskasz swoich przyszłych klientów, którzy znajdą Cię podczas surfowania po sieci i dotrzesz do niezliczonych ludzi, którzy potrzebują tego, co oferujesz.
- Wykonywanie SEO sprawi, że Twoja strona będzie miała lepszą treść. Będzie to zorientowane na poprawę Twojej widoczności, ale jednocześnie będziesz poprawiać doświadczenie użytkownika, ponieważ będziesz oferować odpowiednie treści.
- Optymalizacja treści na stronie internetowej jest jedną z najlepszych rzeczy, jakie możesz zrobić, ponieważ obecnie Google faworyzuje jasne, proste treści, które odpowiadają na podstawowe pytania użytkowników.
- Zdobędziesz zaufanie i autorytet. Obecne techniki SEO skupiają się na zadowoleniu użytkownika (Search Experience Optimisation), aby znalazł to, czego szuka, aby czuł się pewnie przy zakupie i aby wrócił, gdy będzie potrzebował innego z oferowanych przez Ciebie produktów lub usług.
- Wygenerujesz więcej okazji do tego, aby Twoje treści trafiły do virali. Jeśli będziesz oferował atrakcyjną treść dla użytkowników, będą oni chętnie dzielić się nią na swoich portalach społecznościowych i dzięki temu dotrze do większej liczby osób.
- SEO pomoże Ci prześcignąć konkurencję. Portal, który jest lepiej wypozycjonowany, uzyska większy ruch, a w konsekwencji sprzeda więcej.
- SEO jest inwestycją, a co za tym idzie, generuje zyski. Zarobisz pieniądze, jeśli sprzedasz swoje produkty lub usługi. Pamiętaj, że nikt ich nie kupi, jeśli nikt o nich nie wie.
- Jeśli wyszukiwarki mogą zrozumieć i zlokalizować Twoją firmę online, to co oferujesz, dotrze do tych, którzy tego potrzebują.
- SEO nastawione na optymalizację mobilną i wyszukiwanie głosowe. Jeśli Twoja strona nie jest skonfigurowana pod kątem tego typu wyszukiwań, Google nie polubi Cię i nie pojawisz się na szczycie rankingów wyszukiwarek.
- Lokalne SEO. Ponieważ Google chce, aby doświadczenie użytkownika było zadowalające, lokalne wyszukiwania, typu pozycjonowanie w Szczecinie, są bardzo ważne, ponieważ pokazuje użytkownikowi lepsze wyniki, gdy szukają według lokalizacji lub „blisko mnie”.