Jak odpowiednio wyposażyć biuro?

Przestrzeń biurowa to specyficzne miejsce, które musi posiadać wyposażenie umożliwiające efektywną pracę oraz spełniać wszelkie normy dotyczące zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Osoby pracujące w dużych korporacjach lub mniejszych zakładach na co dzień spędzają przy biurku wiele godzin. Dlatego też gabinety i biura powinny być urządzone w sposób komfortowy i funkcjonalny. Nie każdy rodzaj biura jest otwarty dla osób postronnych. Różnego rodzaju archiwa, zamknięte pokoje dla personelu, gabinety osób pełniących ważne funkcje w firmie mają dyskretny charakter, zaś w ich aranżowaniu można sobie pozwolić na większy stopień swobody. Jednakże biura otwarte, które przyjmują kontrahentów powinny być urządzone gustownie i elegancko, ponieważ stanowią niejako wizytówkę całej firmy. 

Jak wybrać wyposażenie biura dla pracowników i klientów?

Najbardziej podstawowe umeblowanie przestrzeni pracowniczej to wygodne biurka z dużą ilością szuflad oraz miejscem na laptop, obrotowe krzesła z miękkimi siedziskami, a także szafki i regały pod sprzęty biurowe, takie jak drukarki, faksy, telefony stacjonarne, etc. W niektórych zakładach stoi większa gabarytowo drukarka przemysłowa. Wielu pracodawców dba o to, by ich pracownicy, którzy długi czas spędzają w pozycji siedzącej mieli krzesła z regulowanym oparciem, co może się okazać zbawienne dla karku i pleców. Dobrym rozwiązaniem są także podkładki pod fotele obrotowe, aby nie rysować podłogi. W nowoczesnych firmach personel pracujący przy biurkach otrzymuje specjalne podnóżki, które zapobiegają trzymaniu nóg w nienaturalnej pozycji przez zbyt długi czas. Podnóżki pomagają usprawnić krążenie i nie dopuszczają do zastania się mięśni kończyn dolnych. W biurach, które są regularnie odwiedzane przez osoby z zewnątrz przychodzące załatwić swoje sprawy, muszą być przygotowane dodatkowe krzesła bądź praktyczne sofy dla klientów. Mile widziane są także stoliczki wyposażone w długopisy, które przydają się do sprawnego wypełniania dokumentów. Kwestią dyskusyjną są bramki dezynfekcyjne, które stają się coraz bardziej popularne.

Współczesne przestrzenie biurowe często urządzane są minimalistycznie np. w stylu industrialnym. Biura powinny być przestronne i pozbawione zbędnych elementów wyposażenia, które mogłyby rodzić ryzyko wypadków. Nawet w przypadku pomieszczeń o niewielkich metrażach, da się urządzić wnętrza z pomysłem i prawdziwą gracją. Nawet niewielkim nakładem kosztów można zaaranżować luksusowe i dodające prestiżu biuro. Każdy petent, przychodząc do danego przedsiębiorstwa po raz pierwszy, chcąc nie chcąc, wyrabia sobie opinię na temat firmy. Wizualne pierwsze wrażenie jest niemal tak samo ważne, jak profesjonalizm pracowników biura.

Czy bramki dezynfekcyjne to dobry pomysł?

W dobie pandemii koronawirusa wielu przedsiębiorców, zwłaszcza tych, którzy prowadzą biura otwarte, musiało przedsięwziąć szczególne środki ostrożności. Środki dezynfekujące przy wejściu, rękawiczki jednorazowe oraz maseczki dla personelu były na porządku dziennym. Niektórzy jednak poszli o krok dalej, szukając kolejnych udogodnień sanitarnych, by codzienny kontakt między klientami a personelem był przede wszystkim bezpieczny. Bramki służące do specjalistycznej dezynfekcji mogą dodatkowo chronić przed przenoszeniem wszelkich zarazków. Choć wiążą się z dodatkowymi kosztami, to jednak dają pewność, że wszystkie osoby wchodzące na teren firmy są należycie chronione. Dzięki takim udogodnieniom firma jest postrzegana w oczach osób trzecich jako przyjazna klientom i dbająca o ich zdrowie.

Gdzie sprawdzi się drukarka przemysłowa?

Duże drukarki przemysłowe stosowane są w zakładach i biurach, w których na co dzień drukuje się spore ilości dokumentów. Tylko wtedy urządzenie drukujące ma szansę uwydatnić cały swój potencjał. Tego typu drukarki są bardzo wydajne i potrafią pracować nieustannie przez wiele godzin. Takie sprzęty stanowią również wyposażenie profesjonalnych drukarni i punktów kserograficznych. Drukarki biurowe o dużych mocach przerobowych pozwalają drukować dokumenty, foldery, akty prawne, nadruki na kopertach bądź etykietach. Można je dostosować do wymogów danej branży. Urządzenia tego typu poddawane są żmudnej eksploatacji, lecz stosunkowo rzadko się psują. Sprawdzą się w każdym biurze, w którym stawia się na profesjonalne drukowanie.